Hur du gör Converse-naglar:

Hej alla!

Tänkte att jag skulle visa er hur man gör de så kallade "Converse-naglarna".
Det är faktiskt inte alls särskilt svårt,
och du kan välja egna färger att exprementera med.

Ps!
Jag visar inte hur jag gör på ett finger,
så ibland kan det t.ex vara på långfingret och
sedan helt plötsligt på ringfingret, men det var för att jag
glömde ta kort när jag satt och målade dem! ^^




1.Börja med att lacka nageltippen vit.



2. När lacket har torkat,
så målar du ett tunt svart streck längst ut på din nagel.



3. Sedan tar du en ganska så mörk färg och
målar som ett uppochner-vänt T.
(Det måste inte vara mörkt,
bara det är mörkare än nästa färg som kommer.
)


4. Fyll nu i de tomma "fälten" med en ton ljusare än den förra färgen.



5. Fyll sedan i konturerna...


6. Gör sedan silvriga/gråa prickar som hål till skosnörena.


7. Sedan drar du vita streck som skosnören. Avsluta med topcoat.

KLART!

Kommentarer
Postat av: carin - wierdanaglar ♥

så fint!:D

2011-04-16 @ 21:49:38
URL: http://wierdanaglar.blogg.se/
Postat av: Nadja

Har varit sugen på converse-naglar länge nu, men tvivlar på att det kommer bli av inom en snar framtid eftersom jag precis har gjort mina naglar kantiga i stället för rundade. Imorgon kväll tänkte jag lägga upp bilder på min nya nageldesign, kolla gärna in då. Kanske du får lite inspiration :)

2011-04-25 @ 19:50:03
URL: http://blamingnargles.blogg.se/
Postat av: Wilmas naglar :)

awesome ^^

2011-04-27 @ 21:09:18
URL: http://wilmabrantholm.blogg.se/
Postat av: Martina :)

Taack! Du förklarade super bra och det blev fint! Så taaaaack :D

2012-04-28 @ 16:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0